Co jeść po treningu?

0
66

Odbycie intensywnej sesji treningowej lub na siłowni jest nie lada wyczynem dla naszego ciała, które często osiąga granice swoich możliwości. Jeśli chcemy odpowiednio je zregenerować, zabezpieczyć oraz wzmocnić powinniśmy dostarczyć mu odpowiednich substancji odżywczych, minerałów czy witamin. Wiele osób zastanawia się, co warto jest jeść w takich sytuacjach, a nasz tekst prezentuje odpowiedź na pytanie – co jeść po treningu.

Co jeść po treningu?

O ile w diecie przedtreningowej nacisk powinniśmy kłaść na węglowodany złożone, to przy opcji posiłków po treningu warto postawić na białka. Są one dostępne w wielu produktach takich jak banany, kefir czy jaja. To zawarte w jajach jest bardzo szybko przyjmowane przez organizm, co jest bardzo ciekawym spostrzeżeniem. Dobrym pomysłem o ile liczymy na pełnoprawny obiad lub kolację, jest pieczywo razowe lub pełnoziarniste. Do niego możemy dodać np. ryby oraz chude mięso. Po treningach warto uwzględnić w diecie produkty o wysokim indeksie glikemicznym. Dzięki temu dostarczymy potrzebną energię do naszego organizmu, która będzie niczym zastrzyk czystej siły. Ważne przy treningu siłowym są szczególnie białka zawarte w chudych i naturalnych produktach mlecznych. W takim stanie zwiększa się zapotrzebowanie na białko nawet o kilkadziesiąt procent, dlatego, gdy trening kosztował nas dużo sił, warto położyć nacisk właśnie na takie produkty.

Porada: Jedzenie odpowiednich posiłków po treningu jest bardzo ważne Wspomaga ono regenerację mięśni i organizmu, oraz przyspiesza budowanie nowych mięśni. Jeśli nie dostarczymy organizmowi odpowiednich substancji do 2-3 h po treningu, spożytkuje on białko potrzebne do budowy nowych mięśni. Po treningach nie powinniśmy jeść również posiłków obfitych w tłuszcze. Utrudniają one wchłanianie się białka i węglowodanów co będzie zmniejszało efekt treningowy.

zdrowe kanapki

Ciekawe połączenia i propozycje dań

Oprócz ogólnej tendencji warto zainspirować się niektórymi daniami czy połączeniami i wykorzystać je, gdy nam samym zabranie inwencji przy tworzeniu posiłków po treningu. Ciekawymi propozycjami jest np. kasza jęczmienna z twarogiem i owocami, pierś z kurczaka gotowana na parze z kaszą oraz warzywami, pierś z kurczaka z ziarnami słonecznika, pieczywo z hummusem czy twaróg z rzodkiewką i kiełki. Jeśli szukamy posiłków po wieczornym treningu – do przekąsek, możemy zaliczyć np. jogurt z kiwi czy kanapeczki z twarogiem.

A może catering dietetyczny?

Jeśli zależy nam na profesjonalnym żywieniu po treningu, warto rozważyć opcję cateringu dietetycznego. Dieta pudełkowa będzie dostarczona nam w formie odpowiednich gotowych dań na każdą część dnia, uwzględniając nasze treningi. Wiele firm oferuje dietę sportową. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne i wygodne, gdyż samodzielne nie musimy dbać o wybór produktów, odliczanie kalorii czy sprawdzenie zawartości odżywczych konkretnych dań. Do znalezienia odpowiedniego cateringu może posłużyć nam np. porównywarka cateringu Dietly. Znajdziemy w niej wiele wartościowych firm i diet, oraz porównamy je pod względem np. ocen czy oferty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here